Møt
samarbeidspartnerne
våre

Dette er samarbeidspartnerne våre i kategorien MAT:

ASKO har et sortiment bestående av ca. 30.000 varer innenfor tørrvarer, kjøl-/ferskvarer og frysevarer. Dette inkluderer bakevarer, egg- og eggprodukter, rødt og hvitt kjøtt og meierivarer. De er opptatte av å skape konkurransedyktige kunder ved å levere varer av god kvalitet og høy service, til lavest mulig kostnader.

BAMA Storkjøkken er ledende leverandør av frukt og grønnsaker i Norge. Et stort konkurransefortrinn er at selv om de er store, leverer de frukt, grønnsaker, bær og poteter som er dyrket lokalt der medlemmene våre befinner seg. Kunnskapsdeling, lidenskap for jobben, skreddersydde løsninger og skikkelig gode råvarer står sentral i BAMA.

Diplom-Is har laget is siden 1930, og er en av de ledende iskremprodusentene i Norge. Fabrikken i Gjelleråsen bruker fløte fra den norske bonden til å lage 30 millioner liter iskrem i året. De mest kjente og kjære merkevarene er Royal, Dream, Krone-Is, Pin-Up, Lollipop, Sandwich, Kræsj Pink og Gullpinne. De selger også Mövenpick, Mars og Froneri.

Findus er en del av Nomad Foods, som er Europas ledende selskap innen ferskfryst mat. I Norge utvikler, produserer og selger de produkter av fisk, grønnsaker, poteter, ferdigretter, bakevarer og bær. Hele 80 % av maten Findus leverer, er kortreist mat som er produsert i Norge. Findus jobber for å inspirere til smarte vaner og matlyst med god samvittighet.

Grilstad startet som spekepølsefabrikk i Trondheim i 1957, og er i dag en av Norges største produsenter av kjøttprodukter. De er markedsleder på spekevarer gjennom merkevarene Grilstad, Stranda og Tind – og på fryste hamburgere. Grilstad jobber aktivt med bærekraft når det kommer til ressursutnyttelse, mattrygghet og helse, omgivelser og miljø, dyrevelferd og samfunn.

Haugen-gruppen har alt fra kjente merkevarer til innovative utfordrere i produktporteføljen sin; Bella Italia, Blue Dragon, Canderel, Heinz, Kikkoman, Twinings og Ybarra er bare noen av dem. De leverer kvalitetsprodukter som hever matopplevelsen, og jobber i tillegg for økt kunnskap om utvikling av menyer, trender og inntjening. De er medlem av Saltpartnerskapet for å begrense den norske befolknings inntak av salt. Samarbeidet med Too good to go og Plateful er også en del av bærekraftssatsingen deres.

Hennig-Olsen Is er Nordens eldste iskremprodusent, og med sin oppstart i 1924 feirer de 100-års jubileum neste år. Hennig-Olsen produserer ca. 32 millioner liter iskrem og frosne desserter i året. De lager sin egen sjokolade, sjokoladesaus, karamell, karamellsaus, krokan, fruktsauser og syltetøy. Hennig-Olsen håndplukker alle råvareleverandører, for å være sikre på at alt fra bær og frukter til vanilje, nøtter og kakao er av aller beste kvalitet.

Iduns produktportefølje består av bakeri- og konditoriingredienser, fryste bakervarer, emballasje og tilbehør til iskrem. Idun er opptatt av å ivareta og videreføre tradisjoner, samtidig som de skal være først ute med det siste innen de forskjellige kategoriene. De jobber mye med produktutvikling og forbedringer, og da spesielt med ingredienser og bakeprosesser.

Kristiania Gourmet er lidenskapelig opptatt av brød, kaker og bakverk. De fører et bredt sortiment av ferske og frosne bakevarer, og samarbeider med noen av de beste produsentene i Norge, Norden og Europa. For dem er det viktig å være store nok til å levere i stor skala, men likevel være små nok til å dyrke unike samarbeid og produkter. Varemerkene deres inkluderer La Lorraine, Panesco, Gray’s Bakery og Nordic Gluten Free Bakery.

Køltzow er i dag en del av BAMA Storkjøkken, men historien deres startet som fisk- og viltgrossist i 1916 i Kristiania. Sjømat-, kjøtt-, kylling- og viltsortimentet består av over 500 høykvalitetsprodukter fra fjell, jord, fjord, land og vann. Køltzow er medlemmer av «Smak av Kysten», et gastronomisk sjømatnetteverk som jobber for å utvikle og formidle kunnskap om bærekraftig mat fra havet, der kvalitet, mangfold og sesong blir ivaretatt.

Lantmännen Unibake er lidenskapelig opptatt av god bakst, og leverer over 200 ulike bakevarer som er fryst, slik at kundenes kunder kan nyte rykende fersk bakst. De leverer brød, tilbehør til fast food, søtbakst, rundstykker, deigemner, miksbokser og glutenfritt. Lantmännen er eid av bønder og har to egne bakerier i Norge. Dette gjør at de er involvert i hele verdikjeden og tar ansvar fra jord til bord.

Nortura PROFF har lidenskap for gode norske råvarer, og de ønsker å få frem det beste Norge har å by på. I Nortura sin portefølje finner du et riksdekkende sortiment av kvalitetsprodukter innen kjøtt og egg. De er stolte over å kunne tilby et bredt og variert spekter av produkter til alle døgnets måltider og alle årets sesonger. Nortura leverer produkter fra merkevarene sine, som blant annet omfatter Gilde, Prior, Eldhus, Thulefjord, Matboden, Ajour, Livèche og Tronfjell.

TINE har høy, matfaglig kompetanse, og en bred produktportefølje. De leverer ferske produkter rett fra den norske bonden, og har utviklet et bredt utvalg ingredienser der melk er hovedråstoff. Disse brukes i bakeri- og konditorvarer, pizza, iskrem, sjokolade, kjøtt, fisk, margarin, supper, sauser, dressinger, salater, produkter med helseprofil og ulike typer ferdigmat. TINE leverer produkter av høy kvalitet med ulikt fettinnhold, smaksrike, bearbeidede ostevarianter, spesialpulver og ingredienser med høy bearbeidingsgrad. Et av bærekraftstiltakene til TINE er å bidra til økt forbruk av økologisk mat i Norge.

Vestfold Fugl er en del av Den Stolte Hane, og en av Norges største kylling- og eggprodusenter. De selger produkter under merker som Gårdsklekket, (Stekt &) Spiseklar, Den Stolte Hane og SnackKing – i tillegg til egg og lår, lårfilet, filet, vinger og kjøttdeig av kylling. Den Stolte Hane klimamerker alle produktene sine, og har gode strategier for dyrevelferd, samfunnsansvar og bærekraft.

Dette er samarbeidspartnerne våre i kategorien DRIKKE:

Askos drikkevaresortiment har produkter fra både store og små produsenter, som gjør det mulig å sette sammen en spennende drikkemeny. Store mengder te og kaffe i forskjellige former, juice, nektar og smoothie, saft og leskedrikker, brus, mineralvann, gløgg, toddy, essenser, ekstrakter og sirup med ulike smaker. En stor del av varelinjen kommer fra lokale produsenter som Egge gård, Balholm, Epleslang, Askim og Hardangergutane. Fairtrade og økologiske alternativer finnes også, blant annet fra Helios og Hervik.

Evergood har fire forskjellige kaffetyper; Classic, Dark Roast, Koffeinfri og juleblanding. Flere av disse kommer både som kokmalt, filtermalt, bønner og kapsler. Den gode aromaen og munnfølelsen, skapes gjennom en nøye sammensetning av utsøkte Arabica-bønner fra ulike deler av verden: Kenya, Guatemala, Colombia, Costa Rica og Brasil. Alle kaffebønnene har sine helt spesielle særtrekk. Når de blandes, forsterkes de gode aromaene og sørger for en fin balanse mellom det søte og syrlige i kaffen.

Haugen-gruppen er den eneste aktøren i det norske markedet med mat og alkoholholdig drikke i samme hus, og dette gjør dem unike. De har et stort utvalg drikkevarer fra verdens ledende produsenter innen rødvin, hvitvin, musserende, dessertvin, rosévin, sangria, wine cocktails, portvin, sherry, fruktvin og øl. En annen fordel er kunnskapen de deler når det gjelder å sette sammen en meny til en totalopplevelse for kundene dine. 

Ringnes er en av Norges ledende merkevarer innen drikkevarer, og startet med ølbrygging allerede i 1877. Siden den gang har de utviklet seg og drikkemarkedet betydelig, alltid med fokus på kvalitet og innovasjon. Ringnes har ledet an i arbeidet med å redusere mengden sukker i drikkevarer, og i dag er 88 % av brusen de selger uten sukker. I produktporteføljen finnes store 98 typer øl, cider og alkoholholdig drikke, 11 typer alkoholfritt øl og cider, og 71 forskjellige brus, mineralvann og vann.

TINE har en rikholdig produktportefølje innen drikke. Alle typer melk, inkludert laktosefrie og økologiske varianter er kanskje en selvfølge, men de tilbyr også frukt- og grønnsaksjuice, iste, iskaffe, energi- og sportsdrikke, drikkeyoughurt og vann. De mest kjente merkevarene er Litago, Noisy, Sunniva, Isklar, YT, Go’ Morgen, E+, TINE iskaffe, TINE iste, Biola og Gryr.

Dette er samarbeidspartnerne våre i kategorien NONFOOD:

ASKO er en totalleverandør, noe som innebærer at de også tilbyr nonfood-produkter. I sortimentet finnes det over 4.000 artikler innen borddekking, rengjøring og hygiene, engangsutstyr, lyspærer, iskremtilbehør, bakepapir og ulike typer folie, kontorrekvisita, medisinsk utstyr, sikkerhetsutstyr som branntepper og førstehjelpsutstyr, bilrekvisita, barutstyr, serveringsemballasje, grillkull, dyrestell, elektrisk materiell og batterier.

Lilleborg er Norges ledende leverandør av hygiene- og rengjøringssystemer til det profesjonelle markedet. De tilbyr alt fra maskiner, til produkter innen gulvpleie og romrenhold, verktøy og utstyr, tøyvask, infeksjonskontroll, vaskemiddel til kjøkken og mat- og drikkevareindustrien. De er i nå i ferd med å gå fra kjøp til leie, altså tjenestegjøring, på flere av produktene sine, så følge med fremover.

Tork er en del av Essit, som er et ledende globalt hygiene- og helseselskap som utvikler, produserer og selger profesjonelle hygieneprodukter og løsninger til bedriftsmarkedet. Tork inspirerer bedrifter til å tenke fremover slik at de alltid er klare for forretninger. Fra å tenke nytt om gjesteopplevelser og rengjøringseffektivitet, til å komme opp med nye måter å bli mer bærekraftig på. Tork forbedrer forretningsvirksomheten din ved å gi rett kunnskapen, hygieneprodukter og tjenester for å forberede deg på hva virksomheten din gjør best.

Dette er samarbeidspartnerne våre i kategorien TJENESTER:

Contendo hjelper med å skape de beste kundeopplevelsene. I over 20 år har Contendo bidratt til å skape gode resultater for kundene sine med skybaserte, markedstilpassede, smarte og unike IT-løsninger innen kundeundersøkelser, profesjonelle nettløsninger, rutiner som blir satt i system og riktig eksponering mot kundene dine. De forvalter ca. 20.000 brukere av egenutviklede webportaler og mobile apper som forbedrer salgsprosesser og kundeopplevelser.

DatabeatOMNI er en programvare for skjermpublisering som brukes av hundrevis av selskaper, og som er i aktiv bruk på tusenvis av skjermer hver dag. DataBeat har gjort skjermpublisering tilgjengelig for alle typer bedrifter, uavhengig av størrelse eller budsjett, og løser utfordringer som å endre menyer, prisoversikter, service/tjenester, åpningstider, reklame og underholdning – bare ved noen få tastetrykk.

Matvett er mat- og serveringsbransjens selskap for å forebygge og redusere matsvinn og samarbeider på vegne av bransjen med myndigheter og forskningsmiljøer. «Kutt matsvinn 2030» er initiativet som 103 bedrifter har sluttet seg til. Disse bedriftene representerer hele verdikjeden fra matindustri, dagligvarehandel, hotell, kantine og restaurant. På intranettet vårt, vil det jevnlig publiseres innsikt og kunnskapsdeling om hvordan vi kan nå målet med å halvere matsvinn innen 2030 sammen. 

NHO Reiseliv er den største arbeidsgiverorganisasjonen for reiselivet i Norge, og har lokal ekspertise i hele Norge i form av NHO-regionskontorer, samt NHO Reiselivs egne regionforeninger og styrer. Hovedmålet til NHO Reiseliv er å samle og styrke norsk reiseliv. De arbeider for å gi medlemmene sine arbeidsvilkår og utviklingsmuligheter som styrker reiselivsnæringen, slik at hvert enkelt medlem kan oppnå økt lønnsomhet og sunn vekstkraft for sin bedrift.

Det norske selskapet Quality Improvement International (QI) er spesialisert innenfor kvalitetsutvikling for hoteller, restauranter og servicebedrifter. De skreddersydde tjenestene de tilbyr gjør det mulig for bedrifter å måle og forbedre kundeopplevelsen, og dermed påvirke driftsresultatene positivt. QI utfører mer enn 1700 evalueringer årlig, og er den ledende skandinaviske kvalitetssikringsleverandøren til hoteller og restauranter. Målet deres er å bidra til at bedrifter oppnår økt kundetilfredshet ved å minske gapet mellom hva bedriftene setter seg som mål og hva deres kunder faktisk opplever.

Ønsker du å bli samarbeidspartner?